Over Bijenkorf

De Bijenkorf is hét toonaangevende warenhuis dat met passie voor de klant ieder bezoek tot een belevenis maakt.

De Bijenkorf is de beste winkelketen van Nederland, winnaar van de Retailjaarprijs 2010. De Bijenkorf is uniek met spraakmakende etalages en inspirerende evenementen. Een premium warenhuis met een breed, continu vernieuwend product- en merkportfolio.

De Bijenkorf heeft flagshipstores in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, mediumstores in Amstelveen, Arnhem, Utrecht, Eindhoven, Enschede en Maastricht en modefilialen in Groningen, Breda en ’s Hertogenbosch. Daarnaast is er de webshop deBijenkorf.nl.

De Bijenkorf heeft 4.100 medewerkers en is sinds begin 2011 onderdeel van de Selfridges Group Limited, dat naast de Bijenkorf de internationale premium warenhuizen Selfridges, Brown Thomas en Holt Renfrew in haar portfolio beheert.


Het merk de Bijenkorf
De Bijenkorf is al ruim 140 jaar een sterk merk. Onze winkels, onze uitingen, ons assortiment en onze medewerkers dragen samen de identiteit van de Bijenkorf uit.

Samengevat in vier merkwaarden is de Bijenkorf:
  • Klantgericht
  • Inspirerend
  • Stijlvol
  • Premium
Missie

De Bijenkorf is hét toonaangevende warenhuis dat met passie voor de klant ieder bezoek tot een belevenis maakt.


Facts and Figures

Oprichting
1870 in Amsterdam door Simon Goudsmit.

Organisatie
Hoofdkantoor in Amsterdam
3 flagship filialen in Amsterdam (1870), Den Haag (1926) en Rotterdam (1930)
6 medium filialen in Amstelveen (1998), Arnhem (1975), Utrecht (1987), Eindhoven (1969), Enschede (2002) en Maastricht (2003)
3 mode filialen in Breda (2001), Den Bosch (2001) en Groningen (2001)
Webshop (maart 2009)
Distributiecentrum in Woerden
Bakkerij-Patisserie in Amsterdam

Aantal medewerkers totaal
Ruim 4.000

Aantal vierkante meters winkeloppervlakte totaal
Ruim 100.000 m2

Omzet en winst
Over omzet en winst doen wij geen uitspraken.

Onderdeel van
De Bijenkorf was tot 1999 onderdeel van het concern KBB, met onder andere HEMA als dochteronderneming. In 1999 fuseerde KBB met Vendex International, de moedermaatschappij van onder meer V&D.
De onderneming Vendex KBB werd in 2004 overgenomen door een consortium van investeerders, en werd daarna hernoemd naar Maxeda.

Sinds begin 2011 is de Bijenkorf onderdeel van Selfridges Group Limited, een dochteronderneming van het in Canada gevestigde Wittington Investments Ltd.


Strategie
De strategie voor de ontwikkeling van de Bijenkorf de komende jaren bestaat uit verdere verbetering en, waar mogelijk, expansie van onze bestaande 12 filialen. Daarnaast ligt een belangrijke focus op de verdere groei en ontwikkeling van onze webshop.

De Bijenkorf streeft naar het steeds verder vergroten van het aanbod topmerken en luxe merken. In filiaal Amsterdam zijn op dit moment shops van de meest luxueuze merken ter wereld, onder meer Louis Vuitton, Hermès en Gucci.

De Bijenkorf kent een aantal spraakmakende verkoopacties en bijbehorende campagnes die jaarlijks terugkeren. De Drie Dwaze Dagen zijn in heel Nederland bekend maar ook de Maffe Marathon en Inspiration genereren ieder jaar veel publiciteit en klantbezoeken.

De Bijenkorf is een voorloper op het gebied van social media en nieuwe techniek. Onze Facebookpagina telt meer dan 40.000 fans en op Twitter hebben wij duizenden volgers. De Bijenkorf was een van de eerste winkelbedrijven in Nederland met een app voor iPhone, iPad en android én een iMagazine speciaal voor de iPad.

2 opmerkingen:

  1. Service van een hoog niveau.
    Wilde even vertellen dat Rishin werkend in den haag, mij zeer fijn geholpen hebt. Een aanwinst voor een ieder bedrijf. Hij wist een passende oplossing te vinden waar ik erg blij van werd. dank je Rishin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb 7 jaar op de filiaalpostkamer gewerkt met heel veel plezier, een goed bedrijf wilde in de fotobranche en daar was geen plek voor jammer desondanks koop ik er nog steeds maar dan in Eindhoven

    BeantwoordenVerwijderen